SKRIVET: 2011-01-15, kl 18:12:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

Jobbhelg!

Jaha nu har jobbhelgen börjat:P Kom nyss hem från jobbet, men det gick bra idag men mycket att göra.
Jag är i Aköket denna helg,så mycket föberedningar till måndagen, då det är kall sås och fisk, och alternativet är potatismos och korv, så idag la jag 450 port fisk till resturangen och till patienterna på sjukhuset, sen typ300-400port fisk till avdelningarna på sss och andra avdeldningar..så det har funnits och göra, sen gjort 110 liter kall sås. Och imorgon blir det lägga korv men inte lika mycket men några 100 :P
Plus gör man maten lördag och söndag, idag va det kåldolmar och imorgon är det kyckling, och mycket patienter inne.och kvällsmaten gör jag med ju, idag va det paj, och imorgon till kvällsmaten är det gröt:P
Så är ganska trött idag, men skönt med att det finns att göra på jobbet, så går tiden snabbt, men många timmar jag jobbar på helgerna från 6 till 17.30.. annars på vardagarna brukar vi vara 3-4 i varje station men inte på helgerna då gör man en station själv, antingen A-köket,Dieten special, eller den andra dieten, kallskänken eller råkosten. så vi är 5 st som jobbar i köket på helgerna och sen är dom några st som jobbar i disken och brickdukningen med, men vardagarna är vi ganska många mer.
Men skönt att jobba helgeena med lugnt och skönt :P men segt med just för att de är så många timmar :P menmen de brukar gå snabbt.
Så nu bara imorgon med, och sen måndag fast slutar tidigt då, sen ledig tisdag :) Men trivs så bra på jobbet :) det är ju huvudsaken :)


Ikväll blir det bara lugnt, är som sagt ganska trött så ska se nu om jag kan ladda ner någon bra film och lägga mig och kolla på :)
Men blir sista lugna helgen, måste ut o roa mig lite,:P bara suttit hemma nu flera helger, inte känt för att festa, men nästa helg ska jag det, ska till Kalmar då med :) och helgen därefter ska ju till Gbg men det blir nog inte festa då, men kommer iväg iallafall och gör något, men om de inte blir gbg så funderar på och åka tiill en annan stad och festa loss lite, för det är ju ganska tråkigt här i Växjö, så får ta och åka o festa i andra städer :) blir nog roligt ska bara se vilka som vill med :) men nog några som vill för ingen som tycker de är kul att festa i växjö juu :P Det kan det inte vara, eller jo om man är 14 dom har ju precis börjat, då är det alltid kul men man tröttnar tillslut ju:P

Men nu ska se om jag hittar någon film :) jag skriver mer senare. :) Skriv om ni vet någon bra film med !!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: