SKRIVET: 2008-05-22, kl 20:36:54 | PUBLICERAT I: Allmänt

Examenprovet!

Japp då det sista klaart inom kök i skolan, gjorde examen provet idag! så sköönt och det gick bra! :) fast kunde göra bättre. Men hade inte förberett mig så mycket, hann inte, så det fick bli så.. hehe.. men dom tyckte att det var jättegott och det var bra, det var bara att jag hade stekt köttet lite för länge, köttet var typ 62 grader när jag tog ut det och det skulle vara 58 grader och sen var det att jag gjorde lite enkel förrätt...men fick godkänt iallafall :)


Uppgiften var att göra en 2 rätters middag, enskilt, på tid. Sen skulle två lärare smaka,och dom tog på utseende, smak och kreativitet mest.
Jag gjorde en förrätt och varmrätt..

Menyn:
Förrätten:  Vitlöksmarinerade räkor på spett i en salladas bädd.
Varmrätten: Stekt ryggbiff, ugnsbakade mandelpotatis, rödvinssky och smörstekta sparris och vitlöksmarinerade tomater.

 

Det blev faktiskt jättegott tyckte jag och lärarna med och det var enkla rätter att göra. :)

Vi hade också ett skriftligt prov! men det gick bra, var bara lite frågor jag missade.

Nu ska jag sätta mig och plugga klart det sista i samhälle som är det ända vi har kvar.! ska plugga heela helgen så jag är helt klar med allt på måndag.! så jag slipper tänka på något plugg mer utan bara ta de lugnt nu det sista! :) och så är pubrunda på torsdag med :D:D trodde inte vi fick ha pubrundan först var massa tjabb om det, men tillslut fick vi privatskolor ha det iallafall ! :) Synd om dom komunala skolorna bara som inte får ha pubrundan..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: